Voorstel: Digital Marketing Aanpak voor Smoofl

Beste Tineke & David,

Zoals beloofd heb ik tijdens de kerstvakantie even tijd gemaakt om met Alexander Pauwelyn door te nemen of wij, als collectief, jullie kunnen bijstaan op het vlak van online marketing.

Het antwoord daarop is volmondig, ja. Op deze manier kan ik jullie maximale ondersteuning garanderen aan de kwaliteit die ik zelf nastreef.

Indien we samen een traject zouden starten dan zien we dat in volgende fases:

Fase 1 – Intake meeting

Een kick-off meeting van één voormiddag. Een ideaal moment om elkaar te leren kennen, maar ook om to-the-point inzicht te krijgen over Smoofl, jullie product, toekomstplannen en prioriteiten.

Denk aan customer persona, priority markets en daarmee gepaarde insights, maximale marketing cost per product, … maar ook aan jullie eerdere ervaringen op het vlak van Facebook ads, toekomstige plannen met influencer marketing en andere PR-activiteiten waar rekening mee kan/moet gehouden worden, ontwikkeling van jullie nieuwe website, enz.

Fase 2 – Digital marketing storyboard

Op basis van deze intake sessie stellen wij een digital marketing storyboard samen voor de aanvang van de digitale acties:

1. Het doel van onze acties concretiseren.
2. Selectie van de doelgroepen die we trachten te bereiken.

Facebook Ad Planner stelt dat je een potentieel bereik telt van 1,1 miljoen personen in Vlaanderen tussen de 16 en 40 jaar met een grote interesse in honden.

3. Keuze van de meest geschikte kanalen: Facebook, Google, Taboola, Affiliate marketing, …
4. Bepalen van de tactiek en strategie per kanaal: Remarketing, Custom Audiences, Lookalike Audiences, Lead Ads, Shopping Ads, … (Op basis van Keyword Research, Facebook Ad Planner, …)

Overzicht van Custom audiences & Lookalike audiences in Facebook Ads.
Keyword Research toont aan welke zoekwoorden interessant zijn voor Smoofl, hoeveel een bieding zou kosten via Google Ads en hoe groot de concurrentie is.

5. Overzicht opstellen van alle noodzakelijke creatives die moeten worden opgemaakt: van landingspagina’s (via website of tools zoals Unbounce) tot banners, foto’s, video’s en ad-teksten.

Belangrijk is om het algoritme van Facebook en Google véél mogelijkheden te geven, zodat zij zelf kunnen A/B testen. In Facebook Ads raden we bv. sterk aan om dynamic ads in te stellen.


6. Nakijken of instellen van technische implementaties voor Facebook Pixel, Google Analytics, Data Studio, Tag Manager, Hubspot, …

Door gebeurtenissen op je website te volgen met een Facebook pixel kan je makkelijk relevante advertentiesets bouwen voor Custom Audiences.

Fase 3 – Set-up digital marketing campaigns

Zijn we in fase 2 overeengekomen welke acties we moeten ondernemen? Dan stellen we de advertenties in zoals afgesproken en kunnen de campagnes van start gaan.

Fase 4 – Optimalisatie digital marketing

Aan de hand van dashboards worden de resultaten van online marketing campagnes van dag tot dag gemeten en met jullie gedeeld.

Elke maand voorzien we een rapportage-moment waarin we samen met jullie door de cijfers gaan en concrete actiepunten bepalen voor de volgende periode.

Tarief?

Wij rekenen aan € 275 / halve dag
Excl. creatie van campagnemateriaal, advertentiebudget, …

Per fase komt dit overeen met:

Fase 1 = € 275 (eenmalig)
Fase 2 = € 1.100 (eenmalig)
Fase 3 = in regie, afhankelijk van de scope die bepaald wordt tijdens fase 2 (eenmalig)
Fase 4 = in regie, afhankelijk van de scope die bepaald wordt tijdens fase 2 (met een min. € 550 / maand)

Vragen?

Hopelijk kan ik jullie op deze manier meer duidelijkheid bieden. Indien er nood is aan extra info kunnen jullie mij uiteraard steeds bereiken via:

hello@frederikderoo.be
0474 30 09 34